Динамиката в съвременния бизнес поставя нови предизвикателства пред управлението на корпоративни автопаркове. Един от нашите партньори – бързо развиваща се компания с над 30 активни автомобила – се сблъскваше с нарастваща административна тежест: ръчни записи, пропуснати технически прегледи, неясна отговорност по обслужването на автомобилите и липса на видимост върху текущото състояние на активите.
Най-честите последствия включваха:
-
забавяния при обслужване и технически прегледи;
-
пропуски в подновяването на застраховки и винетки;
-
неефективно използване на ресурсите поради липса на централизирана информация;
-
конфликти и застъпване в графика за ползване на МПС от различни екип
Заедно с клиента идентифицирахме критичните процеси, които е необходимо да бъдат подобрени: регистрация на МПС, известяване за важни срокове, проследяване на пробег и обслужване, подаване на заявки от служители и – ключово – въвеждане на централен график за ползване на автомобилите от екипа.
Изградихме гъвкаво и интуитивно решение, което да обедини всички елементи на автопарка в единна, достъпна и самоуправляема система.
Ключови елементи от внедреното решение:
-
Централизиран регистър на всички МПС с данни за застраховки, сервиз, прегледи, отговорници и график на ползване;
-
Автоматични напомняния при наближаващи събития (ГТП, сервиз, застраховки), насочени към съответния служител;
-
Форма за подаване на повреди или нужда от обслужване, активна както за шофьори, така и за логистиката;
-
Централен график за използване на автомобили, достъпен онлайн – всяка заявка се подава и одобрява по структуриран начин, което премахна нуждата от хаотични телефонни уговорки;
-
Привързване на графика към конкретни шофьори, с данни за контакт, маршрут, планиран пробег и цел на пътуването.
-
Дашборд за натовареност на всеки автомобил, с визуализация на свободни и заети периоди, върху които мениджърите могат да взимат решения в реално време.